UFO Periodeplan

Informasjon til alle foresatte ang. UFO

Mandag i uke 41 er vi endelig i gang med UFO! Vi ønsker at alle dere foresatte der hjemme skal få et innblikk i hvordan vi kommer til å bygge opp treningsplanen, og hvordan vi ønsker å legge opp treningsøktene.

Det er jeg, Hannah (teamleder UFO), i samarbeid med Ida Beate (sportslig leder) som planlegger innholdet i selve treningsplanen. Vi tar utgangspunktet i en fire-ukers periode, fordelt i ”lett, middels og hard” uke. Dette fordi vi ønsker varierte, innholdsrike og spennende uker for alle UFO-barn. En ”lett” uke, vil inneholde rolige aktiviteter med lav intensitet. Langtur på beina, generell styrketrening eller sirkeltrening med fokus på balanse og koordinasjon er eksempler på økter i en ”lett” uke. I en ”middels” uke skal øktene inneholde litt høyere intensitet, og dette kan for eksempel være teknikktrening i håndball, fotball, friidrett eller ski. En ”hard” uke inneholder høy intensitet, og her legger vi opp til ulik intervalltrening eller sirkeltrening på tid. Vårt hovedfokus er at alle UFO- barn skal få en følelse av mestring, samt bli utfordret og oppleve progresjon!

UFO- barna blir hentet på skolen av IFO bussen eller av personbiler. De kan skifte i hallen, og gjøre seg klare til å starte treningen presis kl.14:30. Vi setter først av noen minutter til opprop, snakke om hva vi skal gjøre og gjennomgå ulike regler. Etter dette går vi i gang med oppvarmingen, hoveddelen og avslutter med uttøying og/eller avspenningsøvelser. Etter hver økt vil vi også drøfte med barna hvordan treningen har vært.

Hele treningsøkten vil vare i ca 1 time og 30 min. Da vi er ferdige i 16:00 tiden kan de som vil gå hjem, men de som ønsker å bli igjen er velkomne til det. Vi vil være tilstede frem til 16:45. Det vil da bli servert frukt/ lett brødmat og leksehjelp for de som ønsker det. De fleste treningsøktene vil bli lagt opp på denne måten, og for orden skyld informerer vi om at det kan skje endringer i treningsplanen, og at det kan bli leid inn andre instruktører enkelte dager.

Det er viktig at alle følger med på treningsplanen som blir lagt ut fortløpende, da barna skal ha med seg utstyr/bekledning som passer til treningsøktene og været (de dagene vi har rulleski, trenger barna kun ta med skisko da vi har rulleski å låne bort). Husk drikkeflaske til alle treningene!

PERIODEPLAN/TRENINGSPLAN UFO uke 45-48

Vi gleder oss stort til å komme i gang, og ser frem til å bli kjent og trene sammen.

Har dere spørsmål, ris/ros eller trenger å få tak i en av oss, kan dere prøve å ringe eller sende mail til oystein@konnerud.no eller hannah.thunes@gmail.com tlf 92492661